VVD leidt oppositie in verzet tegen betaald parkeren

Met succes heeft de oppositie onder leiding van de VVD dinsdag 20 juni de plannen voor betaald parkeren in heel Amersfoort teruggestuurd naar de tekentafel. Onduidelijkheid over de impact en de kosten en een totaal gebrek aan inspraak van inwoners maken dat de raad hier niet over kan beslissen.

Wat de VVD betreft is dit een stap richting een parkeerbeleid waar oplossingen komen voor buurten waar parkeerproblemen zijn en de wijken waarvoor dit niet geldt met rust worden gelaten. VVD-fractievoorzitter Maarten Flikkema: "Daarbij moeten we natuurlijk wel proberen te voorkomen dat de parkeerproblemen steeds verder opschuiven en moeten we geen beleid gaan voeren dat zorgt voor parkeerproblemen."

Daarbij vindt de VVD het belangrijk dat naast inwoners ook ondernemers en winkeliers worden betrokken bij de plannen in hun buurt of wijk. Hiermee willen we voorkomen dat winkelcentra minder aantrekkelijk worden voor bezoekers uit de regio en dat het vestigingsklimaat voor bedrijven goed blijft, bereikbaarheid draagt daaraan bij.

Bij de vervolgstappen is het belangrijk dat inwoners van zich laten horen. Flikkema: "Ik roep daarom ook alle inwoners op om deel te nemen aan de inspraak mogelijkheden, anders zal het college met vergelijkbare plannen blijven komen."