VVD Amersfoort presenteert kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018

De VVD kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in Amersfoort van 21 maart 2018 kent een aantal nieuwe en verrassende gezichten. Lijsttrekker Kees Kraanen (1968) en zittend raadslid Maarten Flikkema (1982), worden gevolgd door fractie-assistent Jelle Hengeveld (1992), nieuwkomer Hanneke Lap (1969) en voormalig raadsleden Dirk Dekker (1968) en Gerrit van Nieuwenhuizen (1957). De rest van de top-10 bestaat uit nieuwe gezichten: Ivo Beekers (1987), Elise van Plateringen-van 't Hazeveld (1957), Arjan van Daalen (1973) en Vincent Vivié (1989).

Maarten Flikkema is opgeleid als maritiem ingenieur en werkzaam als projectmanager bij een onderzoeksinstituut. Jelle Hengeveld volgt een lerarenopleiding geschiedenis en heeft de afgelopen raadsperiode ervaring opgedaan als fractie-assistent. Hanneke Lap is werkzaam als letselschadejurist. Dirk Dekker is senior business partner finance bij een onderneming in groene energie. De top-10 wordt gecomplementeerd door achtereenvolgens een ondernemer, een accountant, een informatiemakelaar in het Eemhuis en tevens werkzaam voor Citymarketing regio Amersfoort, een landmacht officier en nog een ondernemer. Met recht een team van Amersfoorters die midden in de samenleving staan.

Lijsttrekker Kees Kraanen is zeer content met de vastgestelde lijst: “Er is een goede mix is gevonden van jong aanstormend talent, in combinatie met ervaring. Dit geeft vertrouwen in de toekomst en garandeert dat de VVD de aankomende jaren kan blijven inzetten om Amersfoort nog mooier te maken.”
Ook VVD-voorzitter Wouter Verduyn toont zich tevreden: "Met Lijsttrekker Kees Kraanen en campagneleider Maarten Flikkema op nummer 2 heeft de VVD sterke trekkers op de lijst. Samen met de andere kandidaten zullen zij campagne voeren met ons VVD-verkiezingsprogramma “Jouw toekomst in Amersfoort”. En na de verkiezingen van maart 2018 zal de nieuwe fractie zich uiteraard inzetten om ons programma zoveel mogelijk gerealiseerd te krijgen."

De lijst wordt waardig afgesloten door de sinds 2010 zittende wethouder van Amersfoort, tevens eerste loco-burgemeester, Hans Buijtelaar.

De complete lijst van de VVD Amersfoort voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018:

1.  Kees Kraanen
  2. Maarten Flikkema